sobota, 18 sierpnia 2012

Anioł tilda - TUTORIAL - Tilda Angel

Witam wszystkich!

Tytułem wstępu - w internecie jest pełno tildowych wykrojów, trochę gorzej z tutorialami.
Postanowiłam zrobić swój, może komuś się przyda.
Na dodatek chcę Wam pokazać jak zrobić takiego anioła tanio, z resztek które dla niektórych mogłyby być śmieciami. Dlatego też swoją pracę chcę zgłosić na tę zabawę u Asi:


Czas przejść do tutorialu.
Wykorzystałam te wykroje:


Wykroje są ściągnięte z internetu, nie pamiętam skąd konkretnie. 

Potrzebne materiały to / materials what you need:

- coś w jasnym kolorze na ciało anioła (1) (ja użyłam starego obrusu, zalegał mi już od jakiegoś czasu - dziurawy, lniany - z dobrego materiału, ale trudny do uprasowania, dlatego nie bardzo go lubiłam. Najwyższy czas go zrecyklingować!)
- coś jaśniejszego na skrzydła anioła (2) (użyłam biało-czerwonej flagi z piwa, pewnie znacie ją z Euro 2012. Nie jest już potrzebna, z resztą reklama piwa na fladze wcale mi się nie podoba. W domu mam normalną flagę, której nigdy nie potnę, a na tej piwnej mi nie zależy)
- ścinki materiałów na ubranko (3) (użyłam materiału w kropki, który dostałam jako odpad ze szwalni, mam jeszcze trochę takich ścinków-odpadków)
- większy kawałek materiału na spódnicę (4) ( i tutaj będzie historia tego ścinka).

For English speakers:
I used four materials, number 1 was old tablecloth, number 2 was a flag, free when you bought some beers during Euro 2012.

Historia zielonego ścinka materiału:

Jakiś  czas temu ksiądz Maciek poprosił mnie o przeszycie flagi dla grupy pielgrzymkowej. Ale nie takiej zwykłej flagi - takiej, pod którą zmieści się cała grupa. Właściwie to żadna robota - trzeba było tylko zszyć dwa kawałki materiału i obszyć dookoła, żeby się nie strzępił. No ale nie byle jakie kawałki ;) Wyszło 12 metrów ściegiem prostym i 6 metrów zygzakiem. W trakcie pracy wyglądało to tak:


Następnie już ktoś inny zrobił na tym napis sprayem - "Daj Świadków", pod spodem było jeszcze "Zielona" - bo to grupa zielona ;)
Pokażę Wam jak to wyglądało przy wejściu na Jasną Górę:


Widać że jednak cała grupa zielona to się nie zmieściła, no ale przynajmniej część ;)
Jakby ktoś chciał zobaczyć więcej zdjęć to tu są.

 A że materiał był trochę krzywy przy jednym brzegu musiałam ściąć kawałek i właśnie ten ścinek wykorzystam teraz dla anioła.

Czas zacząć szyć anioła!
Let's start!

1. Przygotujmy wykroje. Można by je po prostu wydrukować, ale po co marnować kartki? ;) Zrecyklingujmy stare gazety albo... papier po butach! (jest bardzo dobry i cienki - dlaczego to ważne? Zaraz zobaczycie).


You need some thin paper.

2.  Papier przykładamy po monitora i odrysowujemy wykroje. Nie żartuję! Dodatkową zaletą jest to, że można sobie ustawić ich różny rozmiar ;)


Draw shapes from your display screen.

3. Wycinamy wykroje, jeśli rysowaliście w kawałkach trzeba je jeszcze skleić.


4. Zaznaczcie która część jest na ciało anioła, a która to ubranie (na wykrojach są linie przerywane, ja dodatkowo pokolorowałam w paincie, żeby było widać).


5. Wycinamy i przeszywamy potrzebne kawałki razem.


6. Teraz przyczepiamy wykroje szpileczkami i przeszywamy dookoła (oczywiście zostawiacie dziury na wypchanie, pamiętajcie że szyjemy po wewnętrznej stronie - materiał na lewą stronę).



Nadmiar materiału obcinamy.


7. Wywijamy na drugą stronę. Skrzydła robimy w ten sam sposób.


8. Super, jesteśmy w połowie!
Czas na przerwę ;) / It's time for break ;)

Oto co przygotował dla mnie ukochany mąż :*


9. Wypychamy - ja kupiłam specjalne silikonowe wypełnienie do zabawek, ale można użyć ścinków, tylko wtedy anioł nie będzie już taki miękki. W wypychaniu pomagałam sobie długim pędzelkiem.


10. Wypchane części zszywamy razem ręcznie.


11. Teraz zajmiemy się spódnicą. Ja zielony ścinek pielgrzymkowy pocięłam na "prawie" prostokąty i zszyłam.



12. Przyszyłam spódnicę aniołowi, robiąc zakładki na bokach. Na górze spódnicy doszyłam koronkową kokardę. Dodałam też ozdoby - kokardki na butach i kwiatki przy dekolcie.




13. Czas na włosy - żeby je zrobić zawiązałam włóczkę w koło tekturki i nawinęłam kilkadziesiąt razy.



Zdjęłam z tekturki i przewiązałam w środku:


Rozłożyłam na dwie części i przyszyłam do głowy aniołka:


Złapałam też po dwóch bokach:


14. Zrobiłam oczy grubą włóczką i rumieńce cieniami do powiek ;)


Iiiiii..... To już wszystko!!! Anioł gotowy :)


Lepsze zdjęcia zrobię mu w dziennym świetle, bo teraz już jest ciemno ;)
Pozdrawiam wszystkich, którzy wytrwali do końca!
Mam nadzieję że komuś się przyda mój tutorial.

Sorry that I didn't translate everything, if you have any questions - just ask me! :)
Thank you for your attention :)

PS. Do jutra można się zapisywać na wymiankę - link w pasku bocznym, w poniedziałek losuję pary!

17 komentarzy:

  1. cudnaaaaa anielica :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna anielica i bardzo, bardzo dobry tutorial :) aż kusi, żeby spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Buuuu, dlaczego kompletnie nie umiem szyć ;(
    To wydaje się być takie proste - nie mówiąc już o wybieraniu dla anielic ubranek ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna - do twarzy jej w zieleni. Fajny kursik - szkoda tylko, że maszyny brak.

    OdpowiedzUsuń
  5. a co Luki zrobił na obiad? /Agu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nie do końca to obiad, ale przepyszne gofry! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Sylwio, widzę, że bardzo się napracowałaś zarówno przy szyciu flagi jak i przy anielicy. Podziwiam Twój zapał :)
    Wiesz, z pielgrzymkami wiążę bardzo miłe wspomnienia i zawsze ten czas sierpniowy, gdy wyruszają jest dla mnie wzruszający. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja właśnie na takiej pielgrzymce (pieszej, z Lublina na Jasną Górę) poznałam swojego męża :) Dlatego też wiążę z pielgrzymkami miłe wspomnienia i czas ten jest też dla mnie wzruszający :) Mamy coś wspólnego :)))

      Usuń
  8. Dziękuję za zgłoszenie pracy! Anielica wyszła świetnie, a wielu osobom na pewno przyda się przepis na jej uszycie :) Pozdrawiam Cię serdecznie i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Incredible points. Sound arguments. Keep up the great effort.


    Also visit my page: acheter des followers

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna naprawdę...ładna kolorystyka...ja zaczynam szyc z nowych materiałów, bo do tej pory próbowałam swoich sił na tzw. resztkach i przyznam frajda...http://klubtilda.blogspot.com/2013/03/blog-post.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Your fourth major form of spider solitaire solitaire іs
    actually Klondike spider solitaire solitaiore tɦɑt's posѕibly
    the renowned. Ӏn such a way, I became very happy to havе the termination letter
    ԝhen I Ԁoes simply Ƅecause a couple days ϳust aftеr my best termination tɦе corporation alone wаs actuɑlly over regaгding excessivfe Uѕ dot violations.
    It really is win оr lose practically nothing task; a gгeat option гegarding smɑll time gamers.



    Feel free tߋ visit my pаge :: free solitaire games to download

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubie twoje tutoriale! Dziekuje! :)
    PS: Ten aniol naprawde jest swiety skoro z pielgrzymkowej flagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za tutorial.wlasnie robię aniołka na prezent dla córki 😄

    OdpowiedzUsuń